Ak s niečím začínate a neviete, do čoho idete, je normálne, že sa dopúšťate aj chýb. Vďaka nášmu článku sa však môžete vyvarovať toho, čo býva najčastejším problémom mladých podnikateľov pri štarte ich biznisu. Možno budete prekvapení, ale nie sú to vždy peniaze.
Nestrácajte vytrvalosť
Začiatok každého biznisu je o tom, či prežijete, alebo nie. Niekedy to vyzerá aj tak, že robíte prácu, ktorú ste nie tak celkom chceli, ale pomáha vám splatiť účty. Pripravte sa teda na to, že budete musieť drieť, minimálne zo začiatku, kým váš biznis nebude existovať aj bez vás. Nezabúdajte ani na to, že musíte byť vytrvalí – neznamená to, že budete pracovať 24 hodín denne, ale že na pracovanie nezabudnete ani počas ďalších dní, nielen prvý týždeň. Rozvoj každého podnikania chce čas a s časom prichádzajú aj reakcie ľudí na to, čo ponúkate. Skúste každý deň svojou vytrvalosťou posunúť vašu spoločnosť vpred.
Poskladajte si tím, ktorý vás bude dopĺňať
Nikto nie je dokonalý. Podnikateľ by sa mal preto predovšetkým obklopiť ľuďmi, ktorí dobre rozumejú tomu, čo prináša na trh a ako s tým môže byť úspešný. Ak ste napríklad dobrý vo vymýšľaní nápadov, ale nedarí sa vám v predaji, potrebujete do svojho tímu dobrého obchodníka. Úspešní určite nebudete, ak sa budete tlačiť do aktivít, ktoré sú vám proti srsti alebo vám nejdú, nech by boli akokoľvek výnosné. Dobrý podnikateľ pozná svoje silné a slabé stránky, a jednou z tých silných je aj obklopiť sa ľuďmi, ktorí dopĺňajú vaše schopnosti.
Myslite na zákazníkov vopred
Možno to znie ako klišé, ale ak skutočne nemilujete biznis, ktorý robíte, nikdy v ňom nebudete úspešní. Peniaze sú určite potrebné, ale častokrát trvá naozaj dlho, kým svoje prvé skutočné peniaze zarobíte, preto by nemali byť motiváciou. Robiť niečo, čo nemáte radi, môžete maximálne dovtedy, kým to nevzdáte. Chybou začínajúcich podnikateľov je aj slabý dôraz na potreby zákazníka. Mnoho z nich totiž volí prístup v štýle „ak to vyrobím, potom sa to predá“. Potom však zistia, že vyrábali niečo, čo si nikto nechce kúpiť. Medzi takéto spoločnosti patria napríklad reštaurácie, ktoré majitelia budovali s ohľadom na vlastné chute. Na druhej strane najnižšiu mieru krachu majú právnici a účtovníci, pretože poskytujú služby, ktoré potrebujeme všetci, či sa nám to páči, alebo nie. Rozprávajte sa s potenciálnymi zákazníkmi a zistite, o čo majú záujem. Potom vytvorte svoj produkt alebo službu šitú priamo na nich.